Obchodní podmínky
společnosti DAJA consulting s.r.o.
- Obecná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti DAJA consulting s.r.o., se sídlem V zářezu 902/8, Jinonice, 158 00 Praha 5, IČO: 098 38 007, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka C 343286 (dále jen „Dodavatel“) se ve smyslu ustanovení § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších změn (dále jen „OZ“) vztahují na všechny dodávky a služby Dodavatele, zejména na veškeré smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené s odběratelem za podmínek stanovených v objednávce (viz čl. 2.1. níže) (dále jen „Odběratel“ a „Smlouva“).
- V souvislosti s trvajícím obchodním vztahem budou tyto obchodní podmínky rovněž platit pro veškeré budoucí obchodní vztahy s Odběratelem, i když jejich užití nebude znovu výslovně dohodnuta smluvními stranami. V případě jakéhokoli rozporu mezi ustanoveními těchto obchodních podmínek a ustanoveními v jakékoliv smlouvě uzavřené mezi Dodavatelem a Odběratelem mají přednost ustanovení v dané smlouvě.
- Tyto obchodní podmínky se přiměřeně použijí na veškeré Smlouvy uzavřené mezi Dodavatelem a Odběratelem prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (tj. telefonem, faxem, e-mailem atd.).
- Sdělení před uzavřením smlouvy uzavírané distančním způsobem nebo mimo prostory Dodavatele
- Dodavatel sděluje v souladu s ust. § 1820 OZ, tyto skutečnosti:
- Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora Odběratele; Dodavatel si neúčtuje žádné další poplatky vyjma nákladů na přepravu a dodání dokumentů, které jsou předmětem služeb, jakož i případné zákonné poplatky související se službami).
- Dodavatel požaduje úhradu úplné ceny služeb Odběratelem před započetím plnění Dodavatelem. Povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků Odběratele na poskytnutí specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány (např. zhotovení výrobku dle kupujícím předložené dokumentace apod.). O této povinnosti bude Odběratele výslovně informován před uzavřením Smlouvy.
- Smlouvy uzavřené na základě těchto obchodních podmínek nejsou smlouvami na dobu neurčitou nebo smlouvami, jejichž předmětem je opakované plnění. Případné uzavření takových smluv na dobu neurčitou a/nebo smluv, jejichž předmětem je opakované plnění, mezi Odběratelem a Dodavatelem bude vždy řešeno samostatnou smlouvou,.
- . Náklady na dodání služby se liší podle metody dodání, poskytovatele dopravy a způsobu úhrady a jsou účtovány zvlášť a jsou vždy výslovně uvedeny v nabídce Dodavatele.
- V případě, že je Odběratelem je spotřebitel, má právo odstoupit od uzavřené Smlouvy za podmínek uvedených v čl. 7 těchto Obchodních podmínek.
- V případě odstoupení od Smlouvy nese Odběratel náklady spojené s navrácením dokumentů, které byly předmětem služby Dodavatele dle dané Smlouvy, a to i náklady na navrácení takového dokumentu, které nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou a/nebo obvyklým poskytovatelem dopravních služeb.
- Je-li předmětem Smlouvy poskytování služeb, s jejichž plněním bylo započato se souhlasem Odběratele – spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení dle čl. 7, má Odběratel – spotřebitel povinnost uhradit poměrnou část ceny odpovídající již poskytnutým službám.
- Odběratel – spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy:
- Dodavatel sděluje v souladu s ust. § 1820 OZ, tyto skutečnosti:
– o poskytování služeb, které Dodavatel poskytnul s předchozím výslovným souhlasem Odběratele – spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy,
– o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Dodavatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy,
– o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Odběratele – spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- Odběratel – spotřebitel má právo uplatnit u Dodavatele svoji případnou stížnosti, a to písemnou formou na adresu sídla společnosti nebo elektronicky na adresu info@czechlegalization.cz. Odběratel – spotřebitel se svojí stížnostní může obrátit také na orgán dohledu nebo státního dozoru.
- Dodavatel sděluje v souladu s ust. § 1826 OZ, tyto údaje vztahující se k uzavírání smluv za použití elektronických prostředků:
- Smlouva bude uložena v archivu Dodavatele nejméně po dobu pěti let. Odběratel má právo požadovat kopii takto uzavřené Smlouvy s tím, že náklady na vyhotovení kopie je Odběratel povinen uhradit předem k výzvě Dodavatele.
- Smlouva je uzavírána v českém a/nebo jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Odběratele překlad textu Smlouvy do cizího jazyka, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad Smlouvy v českém jazyce.
- Smlouvu může Odběratel uzavřít pouze postupem dle článku 3 těchto obchodních podmínek.
- Než Odběratel závazně potvrdí objednávku, má právo měnit vstupní údaje, požadované plnění, dopravu i způsob úhrady, tedy zkontrolovat všechny údaje, které do objednávky vložil.
- Pro Dodavatele nejsou závazné kodexy dle ust. § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
- Uzavření smlouvy
- Poptání poskytnutí služeb Odběratelem u Dodavatele je možné provést jak písemně – prostřednictvím www stránky „Nezávazná poptávka“ v rámci internetových stránek Dodavatele www.czechlegalization.cz (dále jen „Web“), e-mailem na info@czechlegalization.cz, či ústně na příslušném kontaktním telefonním čísle nebo osobně (dále jen „Poptávka“). Dodavatel v návaznosti na obdržení Poptávky zašle e-mailem danému Odběrateli orientační cenovou nabídku, založenou na skutečnostech poskytnutých Odběratelem Dodavateli v Poptávce (dále jen „Orientační nabídka“). Orientační nabídka zaslaná Dodavatelem Odběrateli není návrhem Smlouvy.
- E-mail s Orientační nabídkou bude obsahovat výzvu Odběratele k potvrzení jeho objednávky a k vyjádření úmyslu být takovou objednávkou vázán, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného Dodavateli jako odpovědi na e-mail s Orientační nabídkou.
E-mail s Orientační nabídkou bude obsahovat výzvu Odběrateli k poskytnutí následujících údajů a dokumentů Dodavateli:
- jméno a příjmení objednatele (obchodní firma);
- fakturační údaje;
- dodací údaje;
- scan dokumentů k Apostilaci či superlegalizaci
(dále jen „Závazná objednávka“).
Dodavatel po obdržení Závazné objednávky provede interní prověření vhodnosti a způsobilosti zaslaných dokumentů pro Odběratelem zvolený tip služby, která má být poskytnuta ze strany Dodavatele, a následně:
- v případě, že Dodavatel bude toho názoru, že Odběratelem zvolená služba pro daný typ dokumentu není vyhovující, může o této skutečnosti informovat Odběratele a může zaslat Odběrateli novou upravenou Orientační nabídku reflektující jiný vhodnější druh služby (Dodavatelem doporučená služba pro daný typ dokumentu je pouze orientační a konečné rozhodnutí o zvolené službě činí vždy Odběratel), Odběratel následně postupuje přiměřeně dle čl. 3.1 a následně dle čl. 3.2.1., jinak Dodavatel postupuje dle čl. 3.2.2.;
- Dodavatel zašle Odběrateli e-mailem potvrzení shrnující základní podmínky Závazné objednávka, platební údaje a údaje pro doručení dokumentů k Dodavateli (dále jen „Potvrzení“). Doručením Potvrzení Odběrateli na e-mailovou adresu Odběratele, kterou uvedl v objednávce, dochází k uzavření Smlouvy.
- Pokud Dodavatel nehodlá Závaznou objednávku akceptovat není povinen ji výslovně odmítnout.
- Seznam služeb a jejich popis umístěný na webových obchodních stránkách Dodavatele a jeho propagačních materiálech mají pouze informativní charakter a nejsou návrhem na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 OZ. Dodavatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně jím poskytovaných služeb s Odběratelem.
- Dodavatel nenese odpovědnost za správný výběr služeb ze strany Odběratele a není zodpovědný za škody způsobené nevhodným výběrem služeb.
- Uzavřením Smlouvy se Dodavatel zavazuje, že Odběrateli poskytne dohodnuté služby a Odběratel se zavazuje, že za tyto služby uhradí Dodavateli sjednanou odměnu a případné vedlejší náklady.
- Platební podmínky
- Všechny ceny jsou smluvní. Ceny uvedené Dodavatelem jsou vždy aktuální a platné, pokud nedošlo k nečekaným chybám či omylům. Ceny jsou jednotkové a nejsou uvedeny včetně možných poplatků, které bude nutné vzhledem k charakteru objednávky ještě připočíst např. za dopravu, dobírku, technickou podporu, administrativní poplatky, instalace a další s tím spojené náklady za materiály a služby.
- Odběratel je povinen uhradit platbu za zajištění služeb na základě zálohové faktury vystavené Dodavatelem. Platba musí být uskutečněna v plné výši bez jakýchkoliv srážek, a to na bankovní účet Dodavatele do pěti (5) dnů od doručení faktury.
- Po uplynutí data splatnosti je Odběratel v prodlení s platbou, s výjimkou případů, kdy k platbě nedojde z důvodu, za které Odběratel neodpovídá.
- Bankovní výlohy, které jsou spojeny s úhradou ceny za služby, jdou k tíží Odběratele.
- Odběratel není oprávněn zadržet jakoukoli platbu na základě protinároku nebo započíst na takovou platbu v souvislosti s jakýmkoliv svým protinárokem, ledaže by se na tom strany předem písemně dohodly nebo by tak bylo stanoveno pravomocným rozhodnutím soudu.
- Odpovědnost za vady
- Prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv selhání či zpoždění při výkonu, pokud:
- takové selhání nebo zpoždění vyplývá z přerušení procesu poskytnutí služeb dle Smlouvy, avšak toto nelze použít v případech hrubé nedbalosti nebo úmyslu; nebo
- je takové selhání nebo zpoždění zapříčiněno vyšší mocí nebo právními předpisy.
- Riziko ztráty nebo poškození věcí převzatých Dodavatelem v souvislosti s plněním povinností dle Smlouvy přechází na Odběratele okamžikem předání těchto věcí ke zpětné dopravě k Odběrateli. V případě zpoždění dodávky nebo chybné dodávky služby Dodavatel neodpovídá za žádnou škodu, která by tímto mohla vzniknout.
- Dodavatel není v žádném případě odpovědný zvláště za takovéto škody, jako např. za ztrátu možného budoucího zisku, ztrátu zakázky, ztrátu obchodu, ztrátu budoucích obchodů, ztrátu výroby, ztrátu spolupráce, ztrátu nebo poškození image, ztrátu příjmů, ztrátu zisku, náklady spojené s přerušením výroby nebo provozu, nebo obdobné náklady.
- Odpovědnost Dodavatele za prodlení je vyloučena v případech, kdy je prodlení způsobeno karanténními nebo jinými opatřeními veřejné moci kvůli epidemii COVID-19 (tzv. koronaviru) nebo podobné výjimečné události ohrožující veřejné zdraví. Prodlení prodávajícího v takovém případě nepředstavuje porušení Smlouvy a Odběrateli nevzniká jakýkoliv nárok na náhradu újmy nebo jakoukoliv smluvní pokutu v důsledku tohoto prodlení.
- Odpovědnost Dodavatele se řídí příslušnými ustanoveními OZ (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174).
- Odběratel je povinen provést oznámení vady neprodleně po jejím zjištění, a to písemně u Dodavatele na emailovou adresu: info@czechlegalization.cz a poskytnout nezbytnou součinnost při její nápravě.
- Prodávající nenese odpovědnost za jakékoliv selhání či zpoždění při výkonu, pokud:
- Mlčenlivost
- Odběratel i Dodavatel souhlasí a zavazují se, že během doby trvání Smlouvy i po jejím ukončení budou zachovávat mlčenlivost a bez předchozího písemného souhlasu druhé strany neposkytnou žádné třetí osobě informace důvěrného charakteru (zejména informace týkající se produktů, aktivit, procesů, plánů nebo záměrů druhé strany, jejích informací o produktech, know-how, práv z duševního vlastnictví, obchodním tajemství a informací komerční hodnoty), které se tato strana dozví od druhé strany, pokud sdělení těchto informací není nezbytné k plnění služby dle Smlouvy, či pokud tyto informace nejsou veřejnými informacemi, pokud již nejsou této třetí osobě známy v době jejich zpřístupnění, pokud se následně nestanou veřejnými informacemi jinak než na základě porušení těchto obchodních podmínek, nebo pokud nebudou poskytnuty druhé straně třetí osobou.
- Odběratel i Dodavatel se zavazují zajistit, aby jejich zaměstnanci, společníci nebo spolupracující třetí osoby zachovávaly mlčenlivost o důvěrných informacích a tyto důvěrné informace nevyužívaly ve vztahu ke třetím osobám.
- Odběratel i Dodavatel jsou povinni uvědomit druhou stranu o porušení povinnosti mlčenlivosti nebo o využití důvěrné informace ve vztahu ke třetím osobám bez zbytečného odkladu poté, co se o takovém porušení nebo využití dozví.
- Odstoupení od smlouvy
- Odběratel – spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření dané Smlouvy.
- Odstoupit od smlouvy lze korespondenčně zasláním písemného odstoupení od Smlouvy na adresu Dodavatele, nebo e-mailem na adresu info@czechlegalization.cz.
- Odstoupí-li Odběratel – spotřebitel od Smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb, a Dodavatel s plněním na základě výslovné žádosti Odběratele – spotřebitele začal před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí Dodavateli poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.
- Dodavatel je oprávněn od Smlouvy oprávněn odstoupit v případě, že dojde k podstatnému porušení povinností Odběratele, a to zejména k (i) prodlení se splněním platebních povinností ze strany Odběratele; nebo (ii) porušení právních předpisů ze strany Odběratele.
- Odběratel je oprávněn od Smlouvy oprávněn odstoupit v případě, že dojde k podstatnému porušení povinností Dodavatele.
- Odstoupení musí být písemně oznámeno druhé straně a je účinné dnem doručení tohoto oznámení druhé straně.
- Dojde-li k odstoupení od Smlouvy, vrátí Dodavatel Odběrateli peněžní prostředky, které od něj na základě Smlouvy přijal, úhradou na bankovní účet Odběratele sdělený v této souvislosti Dodavateli. Odběratel je zodpovědný za poskytnutí a správnost údajů pro vrácení peněžních prostředků.
- Ochrana osobních údajů
- Osobní údaje jsou Dodavatelem v souvislosti s plněním Smlouvy zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
- Mimosoudní řešení sporů
- V současné době mají spotřebitelé možnost využít k řešení sporů jednak řízení před soudem, a dále rozhodčího řízení nebo mediace. Dodavatel v rámci plnění informační povinnosti tímto upozorňuje Odběratele – spotřebitele o tom, že zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. novelou č. 378/2015 Sb. (dále jen „ZOS“) stanovil možnost Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Spotřebitel má podle § 20d tohoto zákona (ZOS) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele, který musí obsahovat zákonem stanovené náležitosti (§ 20n ZOS), zejména doklady o tom, že se spotřebiteli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo, a další písemnosti dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy uplatnil své právo u prodávajícího poprvé. Dodavatel je následně vyzván, aby ve lhůtě patnácti pracovních dnů od doručení vyrozumění poskytnul České obchodní inspekci vyjádření ke skutečnostem uvedeným v návrhu, přičemž Dodavatel je povinen spolupracovat a poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Zákon stanovuje maximální délku mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, které musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení (ve zvlášť složitých sporech lze lhůtu prodloužit, a to nejvýše o dalších 90 dnů). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu může dobrovolně ukončit pouze spotřebitel, dále může být ukončeno zejména dohodou mezi spotřebitelem a podnikatelem. Toto mimosoudní řešení spotřebitelských sporů není na rozdíl od výše uvedených způsobů zpoplatněno, každá ze stran (tedy spotřebitel a podnikatel) si však nesou své případné náklady (např. spojené s právním zastoupením) samy.
- Řízení je vedeno před subjektem, kterým je Česká obchodní inspekce,
- Kontaktní údaje:
Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz
Česká obchodní inspekce vydala na podkladě § 20x ZOS “Pravidla pro postup při Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR)”. Pravidla jsou uveřejněna na shora uvedených Webových stránkách ČOI.
- Závěrečná ustanovení
- Částečné dodávky jsou povoleny.
- Dojde-li k událostem, které nelze v době uzavření Smlouvy předvídat, a které způsobí Dodavateli překážku v plnění jeho smluvních povinností, je Dodavatel oprávněn pozastavit plnění, dokud překážka nepřestane existovat.
- Ve všech případech okolností vylučujících odpovědnost je Dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy, aniž by Odběrateli vznikl nárok na náhradu škody.
- Jestliže některé ustanovení těchto obchodních podmínek je neplatné nebo se stane neplatným, nebude tím dotčena platnost ostatních ustanovení. Smluvní strany se zavazují neplatné ustanovení nahradit platným ustanovením, které se co možná nejvíce blíží hospodářskému účelu neplatného ustanovení.
- Práva a povinnosti Odběratele nejsou bez písemného souhlasu Dodavatele převoditelná na třetí osoby.
- Smluvní vztahy, ke kterým se tyto obchodní podmínky váží, se řídí českým právem, a to zejména příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů, veškeré spory budou řešeny v českém jazyce a u obecného soudu prodávajícího v ČR.
- Dodavatel je oprávněn tyto obchodní podmínky změnit; změna obchodních podmínek se nedotkne již uzavřených Smluv.